04-04-2018

Zeemeerminnen maken van stof


Morgenavond ga ik tijdens de naailes zeemeerminnen maken. Een paar weken geleden heb ik een ontwerp gemaakt. Vervolgens ben ik bij een vriendin gaan zeefdrukken. Dat vind ik altijd heel fijn. De juiste kleuren en stoffen zoeken en vervolgens met de rakel de verf door de zeef drukken. De eerste druk heeft iets magisch. Het is altijd weer een verrassing hoe de tekening op de stof eruit komt te zien. Ik heb een stappenplan gemaakt en ga met de lapjes aan de slag. Hopelijk is het niet te moeilijk en gaan de cursisten tevreden naar huis met een zeemeermin.

Een zeemeermin is een mythisch wezen,
met het bovenlichaam van een vrouw 
en in plaats van benen een vissenstaart. 

4 opmerkingen:

  1. Tof ontwerp, vooral ook met de haren!
    Ik maakte ook enkele stoffen figuren die ik eerst zeefdrukte. Het keren van die kleine figuren echter was moeilijk. De armen waren té smal om dit zonder problemen te doen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt helemaal, het keren is een hele klus. Ik heb gezocht hoe je dat het beste kunt doen en heb op You-tube een filmpje gevonden.

      Verwijderen
  2. Ahhhhhhh ... die zijn LEUK !!!

    BeantwoordenVerwijderen