21-06-2017

Op zoek naar een "verdienmodel"


In het voorjaar heb ik mijn creaties in een conceptstore geëtaleerd. Heel erg fijn dat ze mij hiervoor hadden gevraagd. Het idee is ook ontzettend leuk. Dus ik maak een lijst met al mijn kunstproducten. Alles stop ik in twee grote dozen en ik lever mijn kindjes af. Altijd een beetje spannend. Het is een contract van 2 maanden. Ik betaal een kleine huurprijs en een percentage van de kunstwerkjes die verkocht zijn. Na deze tijd stop ik en haal de overgebleven spulletjes op. De eigenaressen van de zaak vinden dit jammer en vragen waarom. Nou dat is heel simpel. Ik heb redelijk verkocht en toch NIETS verdiend.
Nee, ik ben niet commercieel en zal dat ook nooit worden!   

5 opmerkingen:

  1. Dus jouw prijzen liggen te laag....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. .... dat is altijd het probleem ...
    prijzen laag : verkopen en niks verdienen
    prijzen hoog : niks verkopen en niks verdienen

    (en "produktie draaien" is zoooooo NIET LEUK !)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. klopt, maar productie maken vind ik wel fijn. Ik maak de oplage nooit zo groot.

      Verwijderen
  3. Heel herkenbaar. Ooit ook proberen te verkopen, maar het is zoals Els zegt...
    Voortaan verkoop ik voor het "goede doel" of ik geef mijn werkjes cadeau. Hier voel ik me zelf beter bij.
    Het plezier van het creëren en het maken primeert!

    BeantwoordenVerwijderen