08-04-2017

Leonardo da Vinci en techniek


Op de scholen geef ik les onder het motto 'kunstenaar in de klas'. De kinderen zijn altijd nieuwsgierig welke kunstenaar we gaan bespreken. Vandaag bespreken we Leonardo da Vinci en laat ik natuurlijk het schilderij van de Mona Lisa zien. 'Gaan we dat schilderen?' is de vraag van de kinderen. Maar ik wil iets anders laten zien, niet de kunstenaar, maar de uitvinder!


Met een speciale liniaal laat ik de kinderen 'technische tekeningen' maken in potlood. Er zitten fantastische tekenaars tussen en het zijn allemaal uitvinders. De een tekent een snoepmachine en vliegende fiets en weer een ander laat mij de binnenkant van een helikopter zien. Wat een fantasie, een paar zijn er niet te stoppen. Hopelijk gaan ze thuis nog even verder tekenen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten